fredag 16 maj 2008

sträck på dig pluggis


Om jag ska börja skriva igen så passar det väl bra att jag skriver lite om Anders Borg! I nya numret av Ergo intervjuas Anders Bord. Han är finansminister i Sverige. Utan att kunna motivera det särskilt bra varken för mig själv eller andra så är Anders Bord och Stol (finansminister i Sverige!) kanske den i regeringen jag tycker bäst om. Han verkar göra sitt bästa på nåt sätt, även om vi tycker olika om vad hans bästa är. Till exempel verkade han hålla galna kristdemokrater i skinnet avseende fastighetsskatten. Plus att han inte riktigt har representerat det jag verkligen hatar med regeringen - främst representerat av de högerextrimistiska folkpartistiska ministrarna - dvs allt prat om hårdare tag och så vidare. Jag läste ett reportage i DI Weekend där han sprang runt med hundar i Barbour-jacka och hästsvans och verkade ganska soft.
Intervjun i Ergo handlar om studenternas situation, och Anders Bestick är avbildad i solen utanför Ekonomikum. Självklart tycker Anders att studenter borde jobba mer istället för att gnälla om mer studiemedel. Det var ju rätt väntat liksom. Det ifrågasätts om studenter som läser tuffa utbildningar kommer att hinna med att jobba. Anders Pastej säger då såhär:

"En och annan arbetstimma kan de flesta klämma in. Det bygger karaktären".

Synd att jag inte gjorde lumpen och fick skjuta gevär för det hade nog byggt karaktären. Sitta hemma och läsa böcker, studera och lära sig någonting. Det bygger inte karaktären! Raska morgonpromenader, kallduschar, hunger bygger karaktären. Första världskriget byggde karaktären.

BILDNINGSFÖRAKT!

Inga kommentarer: