måndag 30 juni 2008

och helgen då?



I helgen lämnade jag landet och åkte till Uppsala. Jag och Viktor firade att vi är så duktiga och har pluggat så mycket. Det var fint att vara på Pallet, jag var där på lördagen också. Jag körde bil till Uppsala och åt en pizza i Hofors, utanför ösregnade det. I bilen lyssnade jag på Marcel Dettmanns Berghainmix. På fredagkvällen drack jag också väldigt mycket glögg väldigt sent och var således död på lördagen men åkte ändå till Länna och satt under ett paraply och tittade på sjön som var så vacker. Vi hade tagit med frallor. Jaha och sen såg jag Magnetic Fields på Cirkus på söndagkvällen. Det var första gången på mycket länge jag var på konsert med ett popband - det som brukade vara en så stor del av mitt liv. Det var bra. Man satt ner och dom spelade en lysande version av Papa was a Rodeo så vad kan man begära. Jag tycker att deras nya skiva Distorsion är bra. Kanske fokuserade de lite väl hårt på croonersidan dom har och lite för lite på popen men whatever. När konserten var slut var klockan elva och jag började jobba åtta i morse. Vi åkte bil till Björn i Köping, och dit kom vi klockan två. Sen gick jag upp halv fem och körde till jobbet. Göttigt.

Nu kommer en skräll: Ikväll har jag ägnat mig nästan uteslutande åt att lyssna på Eldkvarn. Dom här raderna är vad jag gillar med Eldkvarn:

och jag tänkte på Bodil Malmsten
hon bor också längst ut på jorden

våra liv korsades ett tag
vi brukade ses över borden

vi drack vin och spelade TP
du var rödhårig och längtade bort

jag tror jag brukade vinna för det mesta
jag visste ju mer om sport


hon kanske är som jag

man har alla och inga vänner


Jag ska skriva mer om det där någongång.

Inga kommentarer: