tisdag 10 juni 2008

sommarlovserik

Jag vill bara göra saker som tar lång tid, bara lyssna på långa låtar där inget händer, bara läsa tjocka böcker. Jag tycker mycket om Shackletonmixen på nya Villalobos men den är för kort! Den är som Blood On My Hands all over again men kortare och sämre, och ett år senare. Den borde ha varit fyrtiofem minuter lång, och givits ut på två tolvor med en fjärdedel av låten på varje sida. Gud det går inte att tänka sig något mer estetiskt korrekt än att Shackleton remixar Ricardo Villalobos och att Perlon ger ut det. Men jag hatar det inte, nej jag gillar det. Det enda jag vill köpa är böcker och skivor, och kaffe och resor. Jag vill inte köpa kläder. Jag har varit på landet, läst Sture Linnérs memoarer, druckit rosévin och ätit matjessill. Sommarlovet.

En sak som alltid kommer över mig när jag är Mora nu för tiden: En vilja att höja mig över mängden, att lyssna på långa låtar, läsa tjocka böcker. Gå på bibilioteket och låna sånt som ingen lånar annars. Det är så pubertalt! Jag var likadan från att jag gick i sexan tills jag flyttade från Mora. Nu är jag likadan igen.

Inga kommentarer: