lördag 18 april 2009

lånar ett koncept av dn för att tilfredställa en gränslös självupptagenhet


Erik Svensson är jurist och bloggare, precis som Karolina Lassbo


Hej Konsument!

Bästa promenad: Rathaus Neukölln till Turkiska marknaden / Hardwax via Hermannplatz

Favoritgata: Torstrasse

Favoritförort: Uppsala

Favoritdrink:
Gin&Tonic

Äter lyxmiddag på:
Monseuir Vuong, men det är inte så lyxigt

Bästa mikromaten: Billys Panpizza

Fikar gärna på: Bateau Ivre

Bästa lunchställe: Vietnames-ställe på Karl Marx Strasse

Bästa brunchen: Flughafenstrasse 7, en söndagmorgon innan PanoramaBar

Bästa kaffet: I Sverige

Bästa konsertlokalen: Berghain, om nu kan kalla det för konsertlokal

Bästa baren: Club der Visionäre

Här bjuder jag mamma på middag:Det brukar mest vara hon som bjuder mig

Här bjuder jag pappa på middag:
Se ovan

Senaste Berlinupptäckt:
Engelska bokhandlar

Senaste utställning: Bauhaus Arkiv samt Annie Liebowitz på C/O Berlin

En bra gå bort-present:
Det är borgerligt att ha med sig present när man går bort

Favoritlyxartikel:
En strid ström av nya vinylskivor

Läser just nu:
Hassan Loo Sattravandi ”Still” samt JD Salinger ”Franny and Zooey”

Läser helst: Bitterljuva historier om tragisk kärlek

Favoritråvara:
Lök

Favoritfärg:
Nej

Favoritmärke: Perlon

Favoritskor:
Desert Boots

Klädkonto per månad:
Kanske hundrafemtio kronor, om man slår ut det på ett år.
Oftast noll.

Dricksprocent: 10 procent

Modeförebild:
Olof Dohnhammar

Motionerar:
Promenerar, går i trappor, dansar

Mest överskattade affär:
Smakfulla butiker med dyrt, ungdomligt mode samt några tidningar om streetart

Det dyraste jag har köpt:
Datan

Favoritprodukt på Systemet: Om man menar vad jag oftast köper: standardöl, typ Åbro. Vore jag rikare skulle detta ändras till Chablis, Champagne och Amarone

Favoritprodukt på Apoteket: Ipren

Bästa fyllekäket: Döner Kebab

Lyssnar på: House och techno – minimalt, festligt, och fint. Samt Håkan Hellström

Bästa förfestmusiken:
Italodisco

Senast gnolade: Monobrain – Disco church

Mitt sämsta köp någonsin:
Kläder jag sedan aldrig använt

Dansar helst till: Den typ av driviga men samtidigt återhållsamma housemusik som vi kallar ”Pannestänkare”

Senaste impulsköp:
Anthony Collins senaste tolva för Mule

Senaste fyndet:
Sam the Mummy-tolvan för tre euro på Rotation

Senaste secondhandfyndet: Tre tröjor, en skjorta, en jacka samt ett par skor för sammanlagt sex euro på en loppis långt ner i djupaste Neukölln

Fulaste klädfärg:
Orange brukar vara svårburet men kan även vara mycket snyggt. Svart är väl åtminstone överskattat

I dvd:n:
Jag brukar ladda ner. Nyss såg jag Slumdog Millionaire, den tyckte jag var skitdålig.

Användbar pryl: Internetuppkoppling

Mode jag aldrig vill se igen:
Ultima-thule-tröja alternativt keps med reklam för valfritt motormärke, med uppåtpekande, böjd skärm buren högst upp på skallen

Värsta huvudbonaden:
Killar som vill framstå som ”sköna” genom att bära en liten hatt

Bästa huvudbonaden: Jag är ute efter en Los Angeles Raiders-keps, en sån som Dr Dre har i videon till NWA:s Straight Outta Compton

Favoritaccessoar:
Glitter

Bil/Transportmedel: U-bahn, promenerar.

Återvinner:
Åtminstone glasflaskor

Hejar på/håller på:
Min avsky inför lagsporter blir allt större för varje vecka

Så får jag tiden att gå i kollektivtrafiken:
Läser, fantiserar om medpassagerarna

5 kommentarer:

kw sa...

Delar bl.a. din inställning till lagsport. Men hur går Håkanlyssnandet ihop med Barthes?

/kw

Erik sa...

det går inte ihop!

trndy sa...

Du är så komplex, jag har gillar vietnamesen på KMS också iaf den enda gången jag varit där (om det nu är samma)

puss

Robin sa...

vad ar det for fel pa lagsport, jag trodde ju du var kommunist liksom?

D sa...

när jag skaffat en ny blogg, ska jag göra samma sak.fattar inte varför dn ännu ej frågat mig, jag som har övat in svaren så väl.