söndag 22 februari 2009

it was the most beautiful experience of my life

Det är nu typ en månad sen jag gjorde den här mixen, men jag kan väl publicera den på bloggen nu ändå. Det är bara några exempel på vad jag lyssnade på i januari 2009 - den kalla månad jag spenderade sovandes på madrasser i Berlin. Och dansandes på några dansgolv dessutom. De bästa set jag sett hittills i år är dels Deetron på Berghain och dels Anton Zap på Panorama Bar. Denna mix är löst inspirerad av de båda, men främst av Anton Zap. De låtar som annars mer än några andra präglade den tid i mitt liv som denna mix representerar - de båda floaters som återfinns på Kurbits 001 - har jag dock inte med eftersom jag tycker att den som vill lyssna på dom kan ta och köpa skivan.

Nu får det fan ta och bli vår snart alltså.


Shonky – Coco Feel & Love Shonk [Contexterrior]
+ Jill Scott – Interlude [Hidden Beach]
Anonymous – Untitled [unreleased]
Gorge – Garuna [8bit]
Dirt Crew – Soundwave (Quarion’s Drunken Wave mix) [Dirt Crew]
Anton Zap – Deeper [Quintessentials]
Marshall Jefferson & Noosa Heads – Mushrooms (Noosa Heads remake) [Plastic City History]
Langenberg – Traffic [Sthlmaudio]
Brother’s Vibe – Cuerco Para Mi Gente (Altered Vibe mix)
Ben Klock – Steady Puls [Klockworks]
+ Dakar – I’ve Got This Feeling [Get Physical]
Lan Peña – Keep – Movin [La Peña]
Masomenos – Turtle Is Back [Masomenos]

Ladda ner mixen genom att klicka här

Inga kommentarer: