tisdag 17 februari 2009

just another weekend in the life of the bourgois boheme

Kanske berodde det på att det var den för oss ensamma människor otäcka ”alla hjärtans dag”, men en troligare anledning till att jag i lördags spenderade natten med två andra homosexualister (gay i teorin, hetero i praktiken) i ett hus vid havet är att detta råkade vara Futtelurens 25-årsdag. Dagen innan hade vi haft fest i Göteborg. Vi kletade in våra ansikten med vaselin och glitter från Buko. Någon tyckte att jag överdrev (Jag försökte ”förstöra gränserna för min egen mun” genom att smeta glitter ungefär som Heath Ledgers Batman-joker använde läppstift). Sen var vi på en båt som jag tidigare här på bloggen beskrivit som västsveriges Club der Visionäre. Han som var dj – samma person som dagen efter fyllde tjugofem – la Omar S ”Day” över Je Davus ”I Zebra” och jag var glad för det. I Göteborg beskrivs allt som är bra som ”gött” och alla säger ”alltså serre” hela tiden.

Okej det här åt vi när vi var i skärgården dagen efter festen: Förrätt – Oyster Rockefeller (ostron gratinerade på ett särskilt vis) med Taittinger Champagne. Varmrätt – Havskatt med kronärtskockpuré, kokta rödbetor, buerre blanc och någon lyxvariant av Saint Clair Sauvignon Blanc. Så jävla borgerligt att man dog. Samt typ den godaste middag jag ätit i absolut hela mitt liv. Matsson var chef (i ordets svenska såväl som engelska betydelse), kan man säga. Sen drack vi kaffe och konjak tills vi nästan somnade. Brasa hade vi också, och panoramafönster mot Kyrkesund och havet. Vi sa inte konjak utan konjàck, såsom det uttalas i Olle Adolphsons visa ”Trubbel”. En liten stund av manlig vänskap.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fan det här inlägget innehöll många av mina favvosaker:

Kyrkesund (kärlek)
Matsson
lyxmat från havet
Futte
Du
homosexualism

utan inbördes ordning, utom kyrkesund som jag saknar så det gör lite ont. måste hänga bästkusten i sommar

Anonym sa...

ps du vet att du är en livsstilsmänniska erik, och det är stört borgligt

http://2.bp.blogspot.com/_XYEo2ugsdWQ/SZVYzR6tr5I/AAAAAAAAAk8/8pfoiQljDQo/s1600-h/190hongkong.jpg

Erik sa...

jo jag såg det där . . . saknade HK mycket då. Den där skyskrapan i bakgrunden såg jag vaje dag.

Johanna sa...

fint Erik, så himla fint.

Jag hoppas se bild på glitterfesten i fejan. Glad att du,som jag, funnit kärleken i glittret.
Ses snart!