tisdag 30 juni 2009

jaha annars då?

Vissa läser Facebook, andra läser blogg - För dom som läser blogg: Jag spenderade mina pengar på rödbetor idag; 2,50 euro för två knippen av dom största rödbetor jag någonsin sett, blasten liknade vinbärsbuskar. Kvinnan jag köpte dom av (på turkiska marknaden förstås, var skulle jag annars köpa rödbetor yo?) frågade om jag verkligen ville ha blasten kvar, så jag sa ja. Innan nu beskrivna shoppingfrenzy kollade Olof och jag in porten där Ricardo Villalobos bor, jag borde inte säga var det är och ska därför låta bli, men det står Villalobos på porttelefonen, fyfan vad coolt. Vi är "fans".

Jag håller på att läsa De vilda detektiverna. Jag är inte lika knäckt som vissa andra i min bekantskapskrets, men den är änna rättså go. Hursomhelst, mottot i denna bok är taget från Malcom Lowrys Under vulkanen, en bok jag i sanning är knäckt på, och det lyder "- Vill ni se Mexiko räddas? Vill ni se Kristus som vår konung? -Nej." - ett bra motto förstås. Jaja det är fuktigt i Berlin, fuktigt som i södra Mexiko (jag var där 2004), och jag har ikväll varit på Club der Visionäre iklädd shorts och ett linne och ett par malplacerade Clark's. Det var kändistätt och jag fick en öl som betalades av Mobilee (oder so). En kompis till Matthew Dear (mmm, men jag vet inte vad kompisen heter, MD höll sig i bakgrunden), spelade Arm Around You, den näst finaste Arthur Russell-låt som finns, och jag torkade svetten från pannan. Det blixtrade utanför CDV, men jag hörde aldrig någon åska. Det var Andreas som betalade taxin. Gonatt med er!

Arm around you finns tydligen inte på youtube, men jag kan väl isåfall bjuda på den här istället:

6 kommentarer:

trndy sa...

åt rödbetor igår, hur kan något som är så gott färsk vara så äckligt inlagd? (obs åt färsk)

DVD kan vi diskutera när du är klar, jag gillade mittenpartiet klart bäst

jag tror att leta upp var någon bor är skillnaden mellan att vara fan och stalkare

Robin sa...

Jag at Australiensiska rodbetor haromdagen, det var lange sen.

Dela dina tankar om kommande klassatertraff for 9e och resten av packet pa der Wasastuga.

Erik sa...

trndy: jamen eller hur! inlagda rödbetor är äckligt. och jag brukar ändå älska allt som är inlagt annars.

robin: hmmm vet inte, funderar på att gå haha (medveten om att det kommer bli fruktansvärt förstås). hur känner du själv infört?

Robin sa...

Erik:
Jadu, du vet att jag inte trivdes med hogstadiet alls, och jag kanner inte att jag behover komma hem och "visa dem javlarna att jag lyckats", och jag har heller inget storre sug att traffa nagaon fran hogstadiet, de manniskor jag trivs med haller jag typ kontakten med fortfarande... det lockar liksom inte, och sen att ga pa Wasastugan gor det hela bara till ett antiklimax, typ, tidsmaskin rakt tillbaks till 9:an. Alla gamla roller, attityder, och sen nar alla blir aspackade blir det samma gamla dravvel som alla andra helger. Plus att jag inte kanner for att lagga ut 7 tusen pa en flygbiljett hem :-)
Jag undivker ju garna det fruktansvarda om jag kan, nu for tiden. Det kanns inte som ett maste, och det kanns inte som om jag missar nagot...

Men i alla fall, det kanns inte attraktivt, gymnasiet reunion, det skulle jag hellre ga pa...

Robin sa...

Tja! Ga in och rosta pa farsan sa han kommer med i Robinson! http://www.tv4.se/1.1078552

Annamaria och Andrea sa...

ahaha