torsdag 7 augusti 2008

här ska jag bo i hong kong:


Liten bild men det var den bästa jag kunde hitta som gick att använda. Jag hoppas på att mitt rum ligger så högt upp som möjligt. Läget verkar väldigt bra, precis på campus, men tyvärr verkar det som att jag kommer att få ett "shared room", dvs två personer på tretton kvadrat american style. Valspråket för mitt hus är "Unity and Sincerity"! Kina verkar vara sig likt från när jag var där sist.

Annars verkar det vara ganska mycket konfirmationsläger över det hela. Killar och tjejer bor på olika våningar, och har till och med olika tvättutrymmen. Vem vet vad som hännder om man skulle få syn på ett par trosor liksom. Jag har fått ett mail med bland annat reglerna som gäller i huset. Några exempel:

7) Residents and visitors of the opposite sex are not allowed on residential floors between 10:30 p.m. - 8:30 a.m. unless with permission from the Warden.

8) Male residents must not enter the female laundry terrace on 11/F.

11) Students must attend all the High Table Dinners unless prior approval of absence has been obtained from the Warden. Evidence may be required. No refunds will be granted under any circumstances. Application for absence should be applied normally 2 weeks before the scheduled date unless there is emergency event.

13) Mahjong playing is forbidden.

Jag kommer nog inte att vara the rebel without a cause som spelar Mahjong med tjejerna hela natten och skiter i allt. Man måste ju ta det lugnt och lyssna på de vuxna, jag är ju ändå bara tjugofem.

Inga kommentarer: