lördag 9 augusti 2008

vara i göteborg


Det viktigaste här i Göteborg är att vi äter och dricker gott sa Matsson, och att det är vad den här semestern handlar om. På dagarna har vi inte gjort så mycket, vandrat omkring. Var på en utställning med unga nordiska konstnärer som heter Tomorrow always belongs to us, fin titel, och den var änna sevärd. Sen vid fyra varje dag går vi till Feskekörka (det verkar heta så på riktigt) och köper fisk. Vi har ätit hälleflundra, blåmusslor, torsk, lax, kummel, rödspätta, ostron, druckit olika typer av Chablis och olika sorters Nya Zeeländskt Sauvignon Blanc. Unna sig! Det är rockfestival i stan men det är inte för oss. Men Göteborg har fina klubbar, i torsdags var vi på det här Styrbord Barbord och jag kunde inte sluta säga att det var västsveriges Club der Visionäre. Vi bor fem personer i Fabians rum. Igår var det Trickski på the Eye. Vi var på efterfest på ett jättestort kontor där dom antagligen jobbade med något så kallat kreativt och spelade rundpingis med kartongbitar. Dagens höjdpunkt på semestern är maten och kvällens höjdpunkt är technon. I måndags var jag på ett utkiksberg och tittade på Göteborg, som känns mindre för varje gång jag är här. Jag låtsas inte om att jag ska flytta till Kina om två veckor och därför inte se mina vänner på nästan ett år. Vi har en themesong och det är Rekid med Next Stop Chicago. Den är som all bra disco som gjorts i en låt.

Inga kommentarer: