onsdag 3 december 2008

music! (paus) music! (paus) music!


House är en musikstil som är bra. Jag har gjort en mix med house, med hjälp av min dator. Eller är det kanske techno, bara att nästan all techno år 2008 i själva verket låter som house? House är ofta svängigt och ibland är house djupt. Min mix är både svängig och djup. En annan bra sak med musikstilen house är att den nästan aldrig handlar om något annat än just house, det vill säga sig själv. Eller om house som är deep. Detta tydliggörs av att många låtar och/eller artister som medverkar i mixen har en vitsig referens till house i titeln. Ofta pratar man om house som en känsla som inte gör sig så bra att beskriva i ord. Man kan säga att house tar upp känslor som hänger ihop med entusiasm och glädje – en frihetskänsla – men det har också att göra med saker som gemenskap, innerlighet och skönhet. Det finns många slagord om house, till exempel ”home is where the house is”. Kanske är det därför jag kan sitta i HK och sätta ihop en mix som man kanske kan klandra för att vara allt för trendig. Ett studentrum i HK och dansgolven i Berlin, vi har samma hem.

Det finns några ställen där det inte är jättetight, det här programmet jag använder är inte så bra att göra finjusteringar med. Det är också svårt att EQ:a på ett vettigt sätt. Annars är jag ganska nöjd med hur mixen börjar med några låtar som mest är bas och trumma, för att sedan bli djup och seriös på mitten, fortfarande med rätt mycket percussion dock, och sen efter en viss punkt bara blir mer och mer puckad, för att slutligen landa (även om landningsbanan av utrymmesskäl är kort). En dynamisk klubbkväll i kortformat!

Det här är låtlistan:

Dubshape – Different elevation (Glimpse mix) [Supernature Digital]
Dubshape – Pieces (Sebastian Roya rmx) [Supernature Digital]
Jens Bond – Superficial [Highgrade]
David K – Three arches (Deep) [Tsuba]
Damìan Schwartz – In the Mood [Net 28]
+ Ecstasy Club – Jesus Loves the P.S.I. [Hardware]
La Peña – Beep Kustin [La Peña]
The Mountain People – 003.A [Mountain People]
Martinez – Momomowha [Moon Harbour]
+ Joris Voorn – Deep Side of the Moog [Cocoon]
Markus Fix – House in the House [Love Letters from Oslo]
Daso – Pars Tensa [Connaisseur]
Sebo K – Diva [Mobilee]
Unknown artist – Siboney [We Can Do It]
Mihalis Safras & Mark Broom – Crabsticks [Material]
Je Davu – I Zebra [Platzhirsch Shallplatten]
Koljhah – Morgen [Sushitech]
Richard Wolsdorf – Tia [Below]

Ladda ner den här

1 kommentar:

Anonym sa...

Laddade ner din lilla mp3:a och helt plotsligt var jag pa Ultra Music festival i Miami igen. Fast jag hade behovt 30 000 manniskor till och hundratals med hogtalare och ljusutrustning. Det var synd att du aldrig kom till Florida nar jag bodde har, jag hade kunnat ta dig till de basta techno klubbarna i Miami, typ Nicki Beach, Club Space etc....