söndag 7 december 2008

straight outta bästkusten: dj futte!


Jag har en vän som heter Fabian, han bor i Göteborg. Fabian gillar, förutom att vandra runt i skogen och lukta på blommor, housemusik. Ibland säger jag till Fabian att han gillar house för mycket, och att det inverkar negativt på hans kärlek till techno, men det är mest för att retas. Ett av mina bästa ögonblick detta år var när Fabian och jag spelade Lucianos kvartslånga edit av St Germains Rose Rouge, sent på natten på en svartklubb i Göteborgs hamn. Vi har haft många fina musikögonblick tillsammans, Fabian och jag. Han är dessutom en av dom bästa vänner jag har här i livet. Därför är det förstås naturligt att Fabian är den första gästmixaren här på going like you-bloggen! När bloggen blivit berömd ska jag starta min egen podcast som kommer att ha tusentals lyssnare och vara för 10-talet vad Beats in Space var för 00-talet.

Jag tycker att Fabians mix är jättebra, bättre än den jag själv postade för inte alls längesen, vilket jag dock (inför mig själv) tänker skylla helt och fullt på att Fabian har bättre tillgång till musik än jag, eftersom han inte bor i en diktatur! Det är små gester utan att vara allt för dubbigt, fina nyanser och trots att det är ganska minimalt och inte alls någon prime time-musik faktiskt även ganska ”roligt” och vädligt dansant, utan att vara speciellt hittigt.

Låtlistan:
STL - All We Need [Something]
Lowtec - Untitled A1 [Workshop]
Drei Farben House - In A Silent Turn (Liefko & Afrilounge Remix) [Polished Audio]
Peace Division - Gotta Have You (Rozzo Mix) [Tsuba]
Sascha Dive - Black Panther (Samuel Davis Raw Dub) [Deep Vibes]
Lerosa - Much Later [Uzuri]
Tony Lionni - Shuffle [Versatile]
Tiger Stripes - Voyage (Solomun Dub) [Nite Grooves]
Martin Zadak - Zahara [White]
Chez Damier - Can You Feel It (New York Dub) [KMS]
Goldwill - Book Duty [Musik Gewinnt Freunde]

Ladda ner mixen här

1 kommentar:

Anonym sa...

underbar bild på futte som får en att längta till sommar och skog och ja honom såklart!