tisdag 11 november 2008

anledningar till att jag inte saknar sverige, inte ens det minsta lilla


- Uttrycket ”pepp”

- Att ÖG anordnar en kväll kallad ”Preppy Party” med förfest i klädbutik

- Att klädmärket Velour gör ett Facebook-event av sin jävla rea

- Människor som säger sig vara ”intresserade av stil snarare än mode”

- Sociologistudenter som tror sig veta nåt

- Att alla gillar the Tough Alliance

- Människor som vill att det ska vara ”snyggt”

- Uttrycket ”livsstil”

- ”Höstmodet”

- Att landsortshålor som Uppsala har en ”dressad independentbutik”

- Den utbredda föreställningen att musik och mode alltid går hand i hand

- Att uttrycket ”chict” är positivt laddat

- Att människor i landsortshålor som Uppsala dessutom anser sig vara ”chica”

- Att Kalmar Nation kallar ett arrangemang för ”indiegasque”

- ”Fräscht”

- Folk som bloggar om vad fenomenet mp3-blogg ”betyder” i ”samtiden”

- Mailen jag får från klubben F.I.X. (21-03, inträde 150 kr)

- Människor som, sådär i största allmänhet, betraktar sig själva som ”finsmakare”

- Kompisgäng bestående av personer i tjugoårsåldern som går ut och har ”jättetrevligt” tillsammans

- Tv-program som är tänkta att representera ”kvalitet”

- Att alla längtar efter att Starbucks ska öppna i Sverige

- Människor som ”hatar” SJ

Imorgon är det en mässa eller vad man nu ska kalla det där alla vi bytisar ska stå och marknadsföra våra respektive länder och universitet. Vår uppgift är alltså att få studenterna vid HKU att vilja åka till Sverige och uppleva fem månaders mörker och snöblandat regn. Dom som ordnar det hela undrade om inte vi svenskar skulle kunna tänka oss att måla gul-blå flaggor i ansiktet, men där gick ändå gränsen.

12 kommentarer:

Anonym sa...

men du ska väl skriva Zlatan på magen?

Anonym sa...

haha Erik I love you!

YGR sa...

har du "fått hongkong"? visst finns det väldigt mycket störiga saker i sverige, men är saker verkligen mindre störiga i andra länder? är inte människor minst lika jobbiga överallt fast på olika vis? jag kanske borde testa att besöka ett annat land.

Anonym sa...

"Technogasque" - "Indiegasque" - vad, förutom musiken, är skillnaden?!
Förresten, din blogg är alltid himla roande att läsa! Tack!

Anonym sa...

har du fått "hong kong"? wuhahahaha

Anonym sa...

Jadu, det ar ju fruktansvart att vara Svensk.

Erik sa...

givetvis har jag fått hongkong! eller nej förresten jag har nog mer drabbats av en ihållande Utomlands, en sjukdom som likt en förkylning aldrig verkar släppa.
linn: precis, och därför vägrade vi att kalla skiten för det!

Anonym sa...

Men det finns nog nånting som gör att du inte trivs till 100% där du nu befinner dig....eller.....
Är ditt "gamla" land så snabbt bara skit? Jag måste säga att jag blir något förvånad!!

Erik sa...

mamma: jodå det finns ju saker jag tycker om med sverige också, du måste inte bli orolig(haha), men just dom här sakerna gör ju inte att jag saknar sverige. jag kanske ska skriva ett inlägg med anledningar till att jag saknar sverige också, framöver.

Anonym sa...

jag hatar sj.... det gör jag verkligen.

Anonym sa...

Det låter bra det!

Anonym sa...

Har du gatt och blivit sa elitistisk pa gamla dar?