torsdag 20 november 2008

fakta


Eftersom jag är något av en tonårstjej gillar jag förutom Gossip Girl även listor av följande slag.

1. Tre namn jag lyssnar till: Erik, Slinky, Svenne
2. Någonting jag tycker om med mig själv: Att jag vill väl
3. Någonting jag inte tycker om med mig själv: Sexton, klumpig och blyg
4. Detta är jag rädd för: Döden, sjukdomar och olyckor. Samt på ett mer vardagligt plan: hundar
5. Tre saker jag vill ha varje dag: Träffa en vän, dricka kaffe, lyssna på en låt
6. Tre saker jag absolut inte kan göra: Kasta bollar, lyfta vikter, mingla
7. Detta tycker jag om att göra: Äta middag, spela skivor, läsa, dansa
8. Detta vill jag göra just nu: Skriva klart mina uppsatser så att jag blir ledig
9. Bästa känslan: Korta ögonblick när allt plötsligt stämmer och världen spelar ett fint ackord istället för att bullra
10. Värsta känslan: Ångest i olika former
11. En egenskap jag gärna vill att min partner ska ha: Snygg
12. Är jag kär just nu: Nej
13. Jag vill gifta mig: Nej, men jag vill vara ihop med någon ”resten av livet”
14. Följande saker jag vill göra innan jag dör: Inget speciellt faktiskt. Leva ett ok liv.
15. Min käraste ägodel: Min böcker
16. Något jag vill ha i present: Ett par hörlurar av modell Sennheiser HD 25
-1 II
17. Detta har jag på mig just nu: Kalsonger, strumpor, jeans, wifebeater
18. Favoritkläder: Nej
19. Favoritdjur: Stora valar är fascinerande i största allmänhet tycker jag. Räv.
20. Följande musikstilar tilltalar mig mest: deep house, techno, hip hop, italo, rnb
21. Favoritlåt just nu: Sebo K - Diva
22. Roligaste/tråkigaste ämnet i (när jag gick i) skolan: Roligaste: Svenska . Tråkigaste: Franska (tyvärr!) samt gymnastik
23. Stjärntecken: Stenbocken
24. En bok jag älskar: The Great Gatsby av F. Scott Fitzgerald
25. En film jag älskar: Smultronstället av Ingmar Bergman
26. Tv-program jag gillar: ”Trevliga program” såsom Landet runt
27. Favoritdoft: Den särskilda blandningen av cigaretter, alkohol, parfym och svett
28. Detta äter jag gärna: Sushi
29. Dricker helst: Öl, rödvin, kaffe
30. Favoritgodis: Lakrits
31. Hit vill jag gärna åka på semester: USA
32. Färg på mina ögon: Grön
33. Min längd: 180 cm
34. Jag tror på: Tyvärr tror jag nästan inte på någonting, men jag försöker tro på kärlek
35. Jag spelar: Inte något särskilt. När jag var yngre spelade jag gitarr i ett rockband
36. Person jag beundrar: Nina Björk, Sture Linnér
37. Så här bor jag: Studentrum på Swire Hall, HK
38. Antal döda krukväxter i hemmet: Inga här, men annars tycker jag mycket om krukväxter, särskilt pelargon
39. Det här gillar jag mest med det motsatta könets utseende: En ”ljuvhet” som jag egentligen inte vill erkänna att det är just vad jag vill ha
40. Det här gillar jag inte med det motsatta könets utseende: Det kan jag inte säga något särskilt om
41. Favoritfärg: Det har jag ingen dirket
42. Favoritcitat: ”This is not a pace, this is how I live: I get up in the morning, smoke some weed, fuck some bitches, get my dick sucked – a lot – have a drink, go down to the studio and do my shit, what am I supposed to do, take a vacation?” - Lil Wayne
43. En hemlighet jag vet: Inte så många tror jag
44. Bästa present jag fått: Johanna brukar ge mig fina presenter. När jag fick en bilbana när jag var liten blev jag väldigt glad.
45. Senast köpta skiva: Några begagnade tolvor jag köpte i Tokyo. Barem bland annat.
46. Det jag är mest nöjd över mitt utseende är: Mina ben, utan minsta tvekan!
47. Det jag är minst nöjd över mitt utseende är: Min dåliga skäggväxt, min dåliga hållning, min brist på haka
48. Udda förmåga/egenskap: Jag är alldeles för tråkigt människa för att komma på sånt om mig själv
49. Om jag vore ett djur skulle jag vara: Katter verkar ganska softa
50. Vad lyssnar du på just nu?: Det är tyst
51. Vad har du gjort/ska du göra idag?: Jag har pluggat, varit i skolan, ätit Vietnamesisk mat. Snart ska jag ta en öl
52. Vart är dina föräldrar födda?: Västerås
53. Vad är det senaste du installerade på dator?: WinRAR tror jag
54. Vilken är din favoritrestaurang?: Där jag äter oftast är Western, en lunchrestaurang i HK. Monseuir Vuong i Berlin är änna trevligt annars.
55. När badade du i pool senast?: Någon gång i Uppsala, typ hösten 2007
56. Har du varit med i någon skolpjäs?: Ja, när jag gick på låg- och mellanstadiet
57. Hur många barn vill du ha?: Två, tre stycken
58. Vilken musikstil tycker du mest illa om?: Grötig rockmusik utan riktning producerad under andra halvan av nittiotalet med en manlig sångare som kvider
59. Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet?: Ja, jag ska rösta på Miljöpartiet
60. Vad har du för tv-kanaler?: Har ej tv
61. Har du åkt moped någon gång?: Ja, en enda gång, bara för att ”ha gjort det”. Jag var typ 23 år
62. Har du busringt någon gång?: Jaja
63. Har du fått felparkeringsböter?: Nej
64. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump?: Nej, det verkar förfärligt
65. Vilken är den plats längst bort som du har besökt? Tokyo eller Singapore, vet inte riktigt vilken som är längst bort
67. Vilken är din favorit bland tecknade serier?: Simpsons
68. Kan du alla orden i nationalsången?: Första två verserna bara
69. Badkar eller duschkabin?: Givetvis badkar
70. Vilken är den bästa film som du har sett den senaste månaden?: The Breakfast Club
71. Favoritpizza: Capriciosa, eftersom man blir mätt av den fast den alltid är med bland de billigaste pizzorna
72. Chips eller popcorn: Popcorn, men det orkar jag aldrig fixa
73. Vilken färg på läppstift använder du?: Inget för mig
74. Har du rökt jordnötsskal någon gång? Nej det har jag inte hunnit med än
75. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling?: Nej, men jag har varit fotomodell!
76. Apelsin- eller äppeljuice?: Apelsin
77. När hade du senast sex?: Det vill jag inte skriva om på bloggen
78. Favoritchoklad: Mörk kanske
79. När röstade du senast?: Förra valet
80. När åt du en hemodlad tomat sist?: Det vet jag inte
81. Har du vunnit en prispokal någon gång?: Nej, bara såna som alla fick, typ när fotbollssäsongen var slut
82. Är du bra på matlagning?: Ganska så
83. Klarar du att tanka själv?: Det klarar jag. Osäkert om jag klarar att tänka själv dock
84. Har du beställt något från de där shoppingprogrammen som går på reklamtevekanalen?: Nej
85. Pepsi eller coca cola?: Cola
86. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb?: Ja på Mc Donald’s, och jag tyckte det var hemskt
87. Vad är det du senaste handlade?: Middag
88. Har du kräkts offentligt?: Jadå
89. Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken?: Det finns alltså en särskild form av kärlek som är ”sann”?
90. Tror du på kärlek vid första ögonkastet?: Ja
91. Har du ringt något betalnummer?: När jag var liten röstade jag vid något tillfälle i melodifestivalen
92. Kan man vara vän med sitt ex?: Det kan ”man”
93. Vem var det du besökte på sjukhus senast?: Farmor
94. Hade du mycket hår som liten bebis?: Det vet jag inte, normalt antar jag
95. Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar?: Inget meddelande
96. Vad har du i din väska?: Böcker, pennor
97. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig?: Läser
98. Vad har du att vara tacksam för?: Att det finns dom som tycker om mig
99. Vart hittade du den här listan?: På min systers kompis blogg
100. Tre personer jag vill ska fylla i denna lista: Nej det var inte så noga

3 kommentarer:

Anonym sa...

101. Blogg du följer slaviskt: min vän Eriks "going like you"

Anonym sa...

hihi, jag tycker om dig :)

Anonym sa...

jag tyckte om dig när du var sexton, klumpig och blyg.

-j