onsdag 26 november 2008

lite snack

Det är klara dagar i HK med solsken, jag har inte sett ett moln på många veckor. Flera träd på campus har börjat blomma igen och man tänker på den gamla strofen ”Nu börjar den vår den svage kallar höst” (Karlfeldt mf!) som förstås har en annan innebörd när träden blommar igen. I HK finns det fler skyskrapor än det finns träd, men när jag tittar ut genom fönstret ser jag den skogsklädda siluetten av the Peak resa sig ovanför universitetet. Idag har jag min sista föreläsning för terminen, och sen är det tentaperiod. Jag kommer nog att plugga mindre till dessa tentor än jag brukar plugga till terminstentorna hemma på juridikum, om ni ursäktar en underdrift. Om jag inte hade behövt mina pengar i Berlin så hade jag gjort som många andra och åkt till Fillippinnerna eller Bali eller nåt nästa vecka, en weekend i Shanghai kanske jag ska kosta på mig, jag får se. Igår gick jag på Bonham Road, min gata, och tänkte på HK och vad jag kommer att sakna. Jag kommer till exempel att sakna höga hus och smala gator och att man kan skymta hamnen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag flyttar till San Diego om tva veckor. Dock har jag inga sadana tillfallen da jag strosar runt har i Orlando och kanner att jag kommer sakna nagot. Det ar forsta gangen i hela mitt liv jag inte har flyttangest.

Erik sa...

vad ska du göra i sd?

Anonym sa...

Ska bli roligt att snart få se din nya stad / kram

Anonym sa...

p-p-p-plugga