tisdag 16 september 2008

annette

Hemma i Sverige laser jag inte sa mycket bloggar, jag orkar inte med det. Men nu laser jag ganska manga for att hanga med pa vad som sker darhemma. Jag saknar det svenska fenomenet "Storm i ett vattenglas" och kulturdebatter som man foljer pa samma satt som man foljer fotbolls-vm. Jag laser till och med bloggarna pa Rodeomagazine.se, det gor jag absolut inte hemma, trots att jag tycker att bade Johan Wirfalt och Caroline Ringskog Ferrada-Noli ar bra. Som alla blogglasare i Sverige sakert vet har Annette Kullenberg numera en blogg pa Rodeo. Den bloggen ar min favorit och Annette Kullenberg ar min nya idol!

Annette skriver om Uma Thurman:

Ta Uma Thurman (Pulp Fiction). Hon har en svensk mamma. En del vill få det till att hon låter lika hes som Greta Garbo. Hon är än så länge bara 38 år. Och när Donatella Versace ordnade en fest för Tony Blair så mötte Uma en mångmiljonär (hedge-sektorn). Denne rike man heter Arpad Busson. Hana är 45.
Samt filantrop. Det innebär att han ger bort pengar till dem som bättre behöver dem – mot att han får göra avdrag på skatten.
Det finns väl annars bara ett problem – Umas förlovningsring. Den är så stor att hon knappt får på sig kappan. Eftersom ringen fastnar i ärmen.
Uma ska nu gifta sig för tredje gången. Vad gör det – när hon är så bra i Kill Bill.
Tack, Quentin Tarantino. Du är den ende som förstår Uma.

Toppa det den som kan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, och jag menar:

"Jag är Sarah Palin.
Ingen går omkring med en tröja som det står "I Am Kate Moss."
Eller ni tycker kanske jag skulle skriva "I Am Hillary Clinton."
Någon förklaring finns: Den eviga önskan att vara vanlig. Att vara någon som kommer från ingenstans och blir stjärna över en natt. Fastän utan Hollywood. Utan genom att bara vara helt knäpp.
Det är klart att den arma Sarah Palin är konstig. Hon tror INTE på utvecklingsläran. Utan på bibeln, dvs skapelseläran.
Antagligen tror hon att jorden är platt.
Du kanske förstår att Gud inte skapade Eva och Adam utan människosläkt utvecklats enligt vad Darwin utrett.
Men Sarah fattar inte detta.
Hon vill inte att barn ska få sexualundervisning i skolan. Hon vill inte ha aborter. Inte en enda. Hon är värre än påven.
Men hon är gullig."

Det är ju briljant!

Erik sa...

Ja jag vet! jag tänkte ta det citatet först!